Dont Panıc, Gıve Fırst Aıd!(Panik Yapma, İlk Yardım Yap!) eTwinning Projesi
Okulumuzun 2021-2022 eğitim öğretim yılında katılmış olduğu, Eylül ayında başlayıp Mayıs ayında tamamlanması planlanan, İlk yardım temalı eTwinning projesidir. Projeye İspanya, Fransa, Romanya, Ürdün ve Azerbaycan'dan birer okul ve Türkiye'den de (Ankara, Giresun, Konya, Eskişehir, Elbistan, Bursa, Rize, Kocaeli) 8 okul katılmıştır.
Bir evin içinde veya çevresinde meydana gelen kazalara ev kazaları denir. Kaza türleri arasında ev kazalarının önemi her geçen gün artmaktadır. Çoğunlukla önlenebilir olaylardır. Oranlar ülkeden ülkeye ve yaş gruplarına göre değişmekle birlikte ev kazaları tüm kazaların %25'ini oluşturmaktadır. Ev kazaları yaralanma, sakatlık ve ölüme neden olabileceğinden önemli bir halk sağlığı sorunu olarak kabul edilmektedir. Çocuklar, yaşlılar ve bedensel engelliler ev kazalarına en çok maruz kalanlardır. Kadınlar erkeklere göre evde daha fazla zaman geçirdikleri için kazaya genellikle kadınlar müdahale etmektedir.
Projemiz bir sosyal sorumluluk projesidir ve aynı zamanda multidisiplinerdir.
Projemizde öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin, velilerimizin ve özellikle ev hanımlarının ilkyardım bilgi düzeylerini artırarak toplumda ilkyardım bilinci oluşturmayı amaçlıyoruz.
Projemizin genel ve pedagojik hedefleri;
1. Hedef kitlemize temel ilk yardım bilgilerini öğretmek,
2. Toplumda ilk yardım bilincini oluşturmak,
3. Öğrencilerimizi sorumlu kılmak,
4. Çocuklar ve yaşlılar için kaza riskini azaltmak için bölgemizdeki sağlık kuruluşları ile işbirliği yapmak,
5. Öğrencilerin bilimsel bir araştırmanın parçası olmaları(Öğrenciler, ev kadınlarının ilk yardım konusundaki bilgilerini ölçmek için bir araştırma anketi yapacaktır. ),
6. Karma grupların işbirliğini sağlamak,
7. Bilgi aramak, görevleri tamamlamak, sonuçları paylaşmak ve yaymak için BİT'i kullanmak,
8. Yabancı dilde farklı konular ve durumlarla ilgili bilgilere erişmek ve bilgi, fikir ve duyguları iletmek için bir işbirliği aracı olarak İngilizceyi kullanmak,
9. Yaratıcılık becerilerini geliştirmek,
10. Eleştirel ruhu teşvik etmek için hem öğrencilere hem de öğretmenlere çeşitlendirilmiş teknikler sağlamaktır.
Projede görev alan öğretmenler;
Gonca KIYAK
Projede görev alan öğrenciler;
Tuğba Ç.
Kadir P.
Nurcan C.
Osman A.
Murat A.
Saniye Y.
Gönül B.